מלגזות חשמליות או דיזל?
מלגזות חשמליות או דיזל?
ידוע כי מלגזות נחלקות לשני סוגים שונים. מצד אחד מלגזות דיזל ומצד שני מלגזות חשמליות. בעוד שמלגזות דיזל אידיאליות להרמת משקלים עצומים והן ללא ספק מתאימות לתנאי חוץ, מלגזות חשמליות מתאימות לתנאים השוררים בתוך מפעלים והן נחשבות לפחות חזקות. אך האם באמת ההבדל והפער שבין הדגמים החשמליים לבין דגמי הדיזל באמת משמעותיים כפי שתמיד הסבירו לנו? המציאות עשויה להפתיע מאוד, בזכות הנדסת הייצור והתכנון של טויוטה.
חשמל שיכול להרים כמו דיזל? אכן כך
אם אתם פחות או יותר מתמצאים במלגזות, ידוע לכם בוודאי שדגמי הדיזל החזקים יכולים להתמודד עם משקל הרמה שמגיע ל-5 – 8 טון. לא כל מלגזת דיזל למעשה תגיע לכך, חלק מהדגמים יצליחו להרים פחות, על פי התכנון וההנדסה שמאחורי הדגם המדובר. אבל אם חשבתם שדגם דיזל לא יוכל להתקרב למשקלים הללו, כדאי שתכירו את המענה שטויוטה הצליחה לייצר. אחת הסדרות המתקדמות ביותר מבוססת על מנוע חשמלי לכל דבר, המותאמת להרמת משטחים ומשאות ברמה מפתיעה. הרמה של 6 טון, 8 טון ואף יותר. כן, ללא שום דיזל וסולר, ללא עשן ובתפעול שקט במפתיע.
איזה מצבר יכול להרים כל כך הרבה
מלגזות טויוטה הפכו שם נרדף לאיכות, הן בדיזל והן בהפעלה חשמלית. אך כמובן, כושר ההרמה של המלגזה מבוסס על עוצמת המצבר והמתח שלו. על מנת לאפשר נשיאה של משקלים שכאלה, כלומר מעל 5 טון וללא שום בעיה, מותקן מצבר 80 V. המנוע רב העוצמה פועל בצורה אמינה ואגב, את המצבר ניתן להחליף בצעדים מאוד פשוטים לא מסובכים.
עובדה לא פחות חשובה, על מנת להרים ביעילות וביציבות משקלים עצומים שאלה, מותקנים פתרונות אשר תפקידים לאפשר הפעלה בטוחה, ללא נזק למזלג ההרמה וללא סכנת התהפכות. בסטנדרטים של טויוטה, הדגמים האמורים בנויים עם עמידות יוצאת מן הכלל ובשילוב תא מפעיל מרווח ובטיחותי, עם זווית ראיה משובחת והיגוי מעולה. בהינתן כל זאת, אין להתפלא שגם במפעלים שבהם השתמשו לאורך שנים במלגזות דיזל עוברים להנעה חשמלית בהצלחה מלאה.