Skip to main

מערכת ייצור טויוטה

יש לנו מוניטין עולמי כדרך העבודה שלנו, המבוססים על חשיבה רזה, הנגזרים מהעקרונות שנקבעו במערכת הייצור של טויוטה (TPS). חזון 'הצפון אמיתי' שלנו (המטרה הסופית שלנו) הוא אפס מודה – שפירושו אפס בזבוז. זה מבוסס על ארבעה מרכיבים מרכזיים: כבוד וביטחון לאנשים; אפס פגמים; תזרים מקשה אחת על פי דרישה (מונע על ידי לקוחותינו) וערך מוסף של 100%.

איך TPS מועיל לפעולה שלך

  • בקרת איכות
  • עמידה בזמני משלוח
  • ידידותי לסביבה
  • בריאות ובטיחות

עבודה עם עקרונות TPS מאפשרת לנו לייצר מוצרים באיכות גבוהה, שנבנו לפי הזמנה ונמסרו אליך בזמן. הייצור שלנו מכבד את הסביבה, הכוללת מיחזור המוצרים שלנו בסוף חייהם. מדידה ושיפור מתמשך פירושם שיפור מתמיד של מוצרים, המתבטאים בהפחתה של 70% בתביעות האחריות בעשר השנים האחרונות. אנו מחויבים גם ליצור מקום עבודה בטוח, הן עבור העובדים והן עבור לקוחותינו.

איך TPS מבטיח מלגזות איכותיות

  • ג'ידוקה: הצפה של בעיות שיהיו גלויות
  • קייזן: שיפור מתמיד
  • ערך מוסף 100%

כל המלגזות שלנו מיוצרות על פי מערכת הייצור של טויוטה, כאשר מעל 95% ממכירות המוצרים האירופיות שלנו מיוצרות במפעלים שלנו בשוודיה, צרפת ואיטליה. פירוש הדבר שכולם נהנים מהרמות הגבוהות ביותר של אבטחת איכות המבוססת על תכנון בדיוק בזמן, בשילוב עם ג'ידוקה – שיטה בה אנו משתמשים בכדי להבטיח כי חריגות ובעיות מתגלות ומתוקנות באופן מיידי.

התבונן במסע שהמלגזות שלנו עוברות במפעלים שלנו, עם צילום של 360 מעלות.

המקורות והתרבות של מערכת הייצור של טויוטה

מערכת הייצור של טויוטה פותחה על ידי טויוטה בשנות החמישים בתגובה למחסור במשאבים כספיים לאחר המלחמה, בשילוב עם השאיפה להיות המובילה העולמית בייצור מכוניות. עם זאת, המקורות של TPS התחילו הרבה יותר מוקדם.
את תחילת הסיפור ניתן לאתר עוד בשנות העשרים של המאה העשרים, כאשר המושג ג'ידוקה, אשר פותח במקור על ידי מייסד טויוטה, סאקיחי טויודה, כ'אוטומציה חכמה ', והשתמש בו לראשונה במכונות מתקרבות אוטומטיות לשיפור הפרודוקטיביות וכן הבטחת איכות, על ידי גילוי אוטומטי של חריגות.

בשנות השלושים של המאה העשרים המושג 'בדיוק בזמן', הומצא על ידי קייצ'ירו טויודה כחלק ממאמציו ליצור דרך יעילה לייצור מכוניות טויוטה, כאשר משאבים היו מועטים ולא ניתן היה להעניק פסולת. זמן בדיוק תלוי בהגעה בדיוק של הסחורה (הרכיבים) הנכונים למקום הנכון בזמן הנכון.

ג'ידוקה ו- Just-in-time הקימו את שני עמודי התווך של מערכת הייצור של טויוטה אשר פותחה על ידי טאיצ'י אונו ומאז שופרה במשך עשרות שנים רבות. TPS נתפס כמבדיל שאיפשר לטויוטה להתאושש מהר יותר ממשבר הנפט בשנות השבעים, בהשוואה ליצרניות רכב אחרות. כתוצאה מכך ביצע המכון הטכנולוגי של מסצ'וסטס מחקר שגרם לפרסום ספר בשם 'המכונה ששינתה את העולם', שהכיר ב- TPS כמבדיל ומקור האמיתי לחשיבה רזה.

TPS שואפת ליצור את הסביבה הטובה ביותר בה אנשים יכולים לקדם רעיונות ולמקסם את הערכים האנושיים, ולמרות שהיום טויוטה הוקמה כאחת היצרניות החשובות בעולם, גישה זו היא עדיין הכוח המניע מאחורי התרבות שלנו והיא הנכס הגדול ביותר של החברה.
TPS הינה מוכרת בכל העולם כמתודולוגיה וחשיבה שניתן ליישם לא רק בייצור אלא בכל התהליכים והפונקציות.

חיסול "מודא" (פסולת) והשאיפה להוסיף ערך ללקוחות בכל שלב בתהליך הם הבסיס לדרך העבודה שלנו. זה מתורגם למנטליות של kaizen, הממוקדת בשיפור מתמיד ובמאמץ לשיפור עבודה יומיומי.

קבל ייעוץ ותמיכה ישירות מטויוטה

טויוטה היא המקור המוכר בעולם של חשיבה רזה, הבנויה על בסיס מערכת הייצור של טויוטה. בטויוטה שמנו דגש רב על האלמנטים הבסיסיים. ניהול חזותי, 5S וניהול יומיומי הם השיטות המעצבות את תרבות החברה ומכינות אותה לשינוי רזה. אנו מתעמקים גם בהתנהגות המנהיגותית של החברה מכיוון שאנו יודעים שתמיכה ומעורבות מלמעלה למטה הם המפתח להבטחת תוצאות טרנספורמציה רזות שיעמדו במבחן הזמן

פנה אלינו