Skip to main

איך לבחור את המלגזה הטובה ביותר עבור העסק שלך?

בחירת המלגזה הנכונה ביותר עבור העסק שלך יוצרת את ההבדל שבין סביבת עבודה פרודוקטיבית ויעילה לבין סביבת עבודה מסורבלת. מלגזה איכותית המתוחזקת נכונה מאפשרת שינוע סחורה במהירות, יעילות ובחיסכון כלכלי משמעותי עבורך.

ישנם מגוון גורמים אותם יש לשקול בעת רכישת מלגזה חדשה לבית העסק שלך. לא כולם מודעים להבדלים ולמגבלות וטועים לחשוב כי כל מלגזה תוכל לבצע את אותה העבודה ובאותה היעילות. במאמר זה נפרט היבטים חיוניים אותם יש לקחת בחשבון בזמן בחירת מלגזה חדשה כגון: סוגי הנעה, יכולת נשיאה, גודל השטח התפעולי, כושר הרמה ועוד.

סוגי הנעה

בחירת מקור הכוח עבור המלגזה שלך היא נושא מורכב, הדורש העמקה. על כן, נעבור על קווי היסוד הבסיסיים בבחירת סוג ההנעה ונתייחס להנעה חשמלית לעומת הנעת מנוע עם בערה פנימית.

מלגזה חשמלית הינה קומפקטית, לרוב, תאפשר יכולת תמרון במתחמים צרים ויחס עלות-תועלת טוב יותר. גודלה של המלגזה החשמלית ויכולתה לעבוד בשקט וללא פליטת מזהמים הופכים אותה אידיאלית עבור שטחי תפעול סגורים ומחסנים, לדוגמה במחסני אוכל או טקסטיל.

מלגזה המונעת במנוע בעירה פנימית הינה בעלת כוח רב, יכולת פעולה בתנאי חוץ ובכל מזג אוויר ואינה דורשת זמני טעינה או תנאי שטח מיוחדים. מלגזה זו תהיה לרוב מתאימה לשימוש בטווח רחב של שטחי עבודה ותשמש ככלי עבודה מעולה במגוון תחומי תעשייה.

יכולת נשיאה

יש לבחור במלגזה שתתאים לסוג ומשקל המטען לו אנו מייעדים את המלגזה.
לדוגמה, מטענים בעלי מרכז כובד רחוק מבסיס הקלשונים ידרשו מלגזה בעלת יכולת נשיאה גדולה יותר. לעומת זאת, מטענים רחבים יתכן וידרשו מלגזה בעלת צמיגים קדמיים כפולים.
בטרם רכישת מלגזה יש לבדוק מה הוא כושר הנשיאה הנחוץ לבית העסק שלך.

מרחב השטח התפעולי

גודלו של השטח התפעולי הינו קריטי בבחירת סוג המלגזה המתאימה ביותר עבור בית העסק שלך.
יש לקחת בחשבון האם מדובר בשטח חוץ, פנים או שניהם, רדיוס הפנייה במעברים ורוחב המעבר בין המדפים, מרחקי הנסיעה ותנאי מזג האוויר החלים בשטח התפעולי של עסקך.

כאשר עלות שכירות המחסנים עולה יותר ויותר עלינו לנצל נכון את שטח המחסן. בעוד שחלק מהמחסנים המידוף עולה גבוה יותר המרחק בין המדפים נהיה צר יותר. על כן יש צורך במלגזה שתדע לתמרן בשטחים צפופים יותר.

גובה ההרמה

יש להכיר ולדעת מה גובה ההרמה המקסימלי הדרוש בשטח העבודה. גובה ההרמה הממוצע הנפוץ הינו כ-6 מטרים. גובה ההרמה הנחוץ נקבע על פי צרכי ואופי העסק וגודל המרחב התפעולי.

 

במאמר זה סקרנו את הפרמטרים אותם יש לקחת בחשבון כאשר בחורים לרכוש מלגזה לבית העסק. על מנת שתוכל לענות לכל צרכך יש להתייעץ עם איש המכירות להתאמה מלאה.

צפו >> השכרת מלגזות

[kkstarratings]