Skip to main

דברים שמומלץ לבדוק לפני שקונים מלגזה יד שניה

במדריך זה תוכלו ללמוד איזה דברים כדאי לבדוק לפני שרוכשים מלגזה משומשת ולבדוק האם המלגזה שברצונכם לרכוש היא תקינה ומומלצת לרכישה.

רכישת מלגזות יד שניה עשויות לחסוך לא מעט כסף, אך חשוב מאוד לשים לב שלפני שהולכים על זה, כדאי לבחון מספר פרמטרים.

בדקו שלא קיימים פגמים במלגזות

בזמן בדיקת מלגזה, התחילו מחיפוש חיצוני. הסתכלו אם קיימים עיקולים, סדקים או סימנים אחרים. אחד מן הסימנים המדאיגים ביותר הם סדקים, מכוון שהם מהווים סימנים לכך שיהיה צורך להחליף את המלגזות בקרוב.

בדקו כי התורן פועל בצורה חלקה

כשאתם בוחנים מלגזה, בקשו מהמוכר להרים את המזלגות מספיק גבוה, כל סימן של חריקה בזמן התהליך, עתיד להיות קשור לכך ששרשרת הקישור זקוקה לתיקון או שגלילי התורן לא משומנים כפי שצריך, או שהם שחוקים.

בדקו אם קיימים רווחים ברשתות ההרמה

מלגזה יד שניה היא מלגזה משומשת ולכן חשוב לשים לב למצבה. אחד מן ההיבטים הוא בדיקת רווחים ברשתות ההרמה, יש להביט במעלה המזלגות ולחפש סדקים או סימנים שמעידים על תיקוני סדקים לאורך התורן באמצעות ריתוך, ריתוך לקוי עלול להשפיע על מבנה התורן.

בדקו את הצמיגים

אחת מן הפעולות הנדרשות כדי לבדוק מלגזות משומשות הוא לבדוק את הצמיגים. מששו את הצמיגים, ובדקו אם אין סדקים, סימנים גבשושיים, או כל דבר חריג אחר. סימן נוסף שעלול להעיד על שחיקה הוא כשהדריכה נמוכה ואף לא קיימת. בדקו את שמן המנוע וודאו שהחגורות

בדקו את המנוע

לאחר הפעלת המלגזה, המתינו מספר דקות ובדקו את תא המנוע. פתחו את תא המנוע ובדק כי לא קיימות נזילות או סדקים בתוך הצינורות. שימו לב למצב השמן במנוע, מעט שמן עשוי להצביע על נזילה.  

בדקו שמד קריאת המרחק אינו מאופס

וודאו כי מד המרחק של המלגזה לא מאופס. שימו לב לרמת הבלאי ואם היא לא תואמת את השעות, יש סבירות גבוהה כי היא התאפסה.

מלגזות יד שניה הן אופציה נהדרת במקרים רבים, יחד עם זאת חשוב לבדוק לעומק את המלגזה אותה אתם רוכשים ולוודא כי היא נמצאת במצב טוב וזאת תוכלו לעשות על ידי מספר פרמטרים חשובים שהעלנו במדריך זה.