Skip to main

מלגזה חשמלית או דיזל – אל תישארו מאחור

כבעל עסק המעוניין לרכוש מלגזה איכותית שתסייע לך לבצע את העבודה בצורה יעילה ובטוחה יהיה עליך להכיר את סוגי ההנעה האפשריים של המלגזות. בין הסוגים השונים תוכלו למצוא: מלגזה שמונעת באמצעות מנוע דיזל ומלגזה חשמלית.

הבדלים בין מלגזת דיזל ובין מלגזה חשמלית

שני סוגי המלגזות – מלגזת הדיזל והמלגזה החשמלית חזקות מאוד ולמרות זאת לכל בית עסק יש העדפה בבחירת סוג המלגזה. יש המעדיפים את מלגזת הדיזל על פני המלגזה חשמלית מכוח ההרגל למוכר והידוע לעומת הטכנולוגיה החדישה והמתקדמת של מלגזת החשמל. יש הבוחרים במלגזת הדיזל משום שלעתים עלות רכישת מלגזה חשמלית גבוהה יותר, אך, כאשר נשקלל את עלויות האחזקה, נגלה כי דווקא המלגזה החשמלית משתלמת יותר לטווח הרחוק.
בנוסף, מלגזת הדיזל ניתנת לתפעול בתנאי שטח קשים יותר, לעומת המלגזה החשמלית הזקוקה למשטח נסיעה חלק יחסית.

ההבדל הסביבתי הינו הבדל נוסף שלא ניתן להתעלם ממנו, ככל שעולה המודעות הסביבתית, הרגולציה מרחיבה את היקף האכיפה ועסקים רבים נדרשים לרכוש מלגזות חשמליות שאינן פולטות מזהמים בסביבות עבודה סגורות כמו: חדרי קירור ומחסני מזון.

הבדל נוסף בין השתיים הוא ברציפות העבודה – מלגזת דיזל יכולה לעבוד באופן רציף (עם עצירת תדלוק קצרה) בעוד מלגזה חשמלית דורשת זמן טעינה. ניתן לעבוד עם המלגזה החשמלית במשך 24 שעות על ידי רכישת מצבר נוסף, כך יהיה ניתן לבצע החלפה פשוטה ולהשתמש במצבר הנוסף בעוד המצבר הראשון נמצא בטעינה.

איך לבחור מלגזה חשמלית?

אם החלטתם שאתם מעוניינים לרכוש מלגזה חשמלית לעסק שלכם וליהנות מכל היתרונות שלה חשוב שתדעו כיצד לבחור אותה. לפניכם מספר דגשים שיש לקחת בחשבון לפני שבוחרים מלגזה חשמלית:

  1. יצרן של המלגזה – איכות היצרן הינה פרמטר חשוב. חשוב לבחור ביצרן מוביל, ותיק ובעל שם הידוע בייצור מלגזות איכותיות ומתקדמות טכנולוגית. נוסף על כך, חשוב לבחור ביבואן חזק, מוכר ואמין שיספק את המוצר, השירות והאיכות הטובים ביותר. יבואן בעל פריסה ארצית, המעניק שירות וזמין ללקוח 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, וידע להעניק לך את המעטפת לה העסק שלך זקוק.
  2. אורך חיי המלגזה – בדקו את אורך חיי המלגזות של היצרן. פעמים רבות עדיף לשלם יותר עבור מלגזה איכותית שתעבוד במשך שנים רבות יותר ובכך תעניק לך את הערך הטוב ביותר עבור ההשקעה שלך.
  3. בטיחות – מומלץ לרכוש מלגזה שמכילה מערכת בטיחות מתקדמות לתיקון טעויות מפעיל, לדוגמת מערכת SAS (פטנט של TOYOTA), הפטנט מונע נפילה והתהפכות מטענים ושל המלגזה עצמה כך שניתן לשנע מטענים ללא חשש. כמו כן, חשוב לרכוש מלגזה שמכילה גם מנגנון נגד הדרדרות ומגינה על הנהג באמצעות גגון בטיחות ובו זמנית מאפשרת שדה ראייה רחב, המבטיחים את התפעול הבטיחותי והיעיל ביותר.
  4. תנאי אחריות, אמינות ושירות לקוחות – בדקו מהי תקופת האחריות החלה על המלגזה, האם החברה ממנה היא נרכשה אמינה, מספקת מוצרים ברמה גבוהה, האם החברה מספקת מענה מהיר בעת הצורך (דרך הטלפון, האתר או המייל), האם היא מפעילה רשת מוסכים שמבצעת תיקונים ואם כן – באילו שעות הרשת עובדת.
  5. ערך הגרט – בחרו את מותג המלגזות השומר על ערכו לאורך השנים, בדקו מה יהיה שווי המלגזה בעוד מספר שנים ואת ביקוש המלגזה שתבטיח הליך מכירה קל. כך שכשתרצו למכור אותה תוכלו לעשות זאת ולהחזיר אליכם חלק מההשקעה.
  6. צריכה אנרגטית – בדקו את צריכת האנרגיה של המלגזה – כפי שציינו – לעומת מלגזת דיזל חוסכת המלגזה החשמלית סכומים גבוהים לטווח הארוך. השוו בין החברות ובחרו בדגם החסכוני.
  7. עמידות בפני מים, תקן IPX4 – בחרו במלגזה בעלת תו התקן היוקרתי, IPX4, המבטיח עמידות גבוהה בפני נזקי מים ואבק, בחלק מהמקומות המלגזה עשויה לבוא במגע עם מים ולהיפגע.
  8. אפשרות החלפת מצבר – בחרו את המלגזה עם אופן החלפת המצבר הנוח ומתאים לתנאי שטח העבודה.
  9. נוחות העבודה – מלגזה נוחה לתפעול תקל על העבודה בצורה ניכרת, לכן חשוב לוודא שהיא בעלת מבנה ארגונומי נוח, מאפשרת שליפת מצבר בקלות ומכילה בלם חניה המופעל על ידי לחיצה של כף הרגל. כמו כן יש לוודא שהמלגזה מכילה הגה עם קוטר קטן, ידית עזר על העמוד האחורי ואפשרות הפעלת צופר בקלות בעת נסיעה אחורה. כל אלו יקלו על עבודתו של המפעיל, יפחיתו את עייפותו ובכך יאפשרו סביבת עבודה נעימה, פורייה ובטוחה.
  10. טיפולים – בדקו האם המלגזה מצריכה ידע ספציפי או האם ניתן לטפל בה בכל מוסך. מלגזה שאינה זקוקה לידע ספציפי תאפשר לכם לבצע את הטיפולים בכל מוסך כך שתוכלו לבחור במוסך הקרוב והנגיש ביותר ובעלות משתלמת יותר.

נקודות אלו שסקרנו יסייעו לכם לבחור מלגזה חשמלית איכותית שתתאים ביותר לבית העסק ולצורככם ובכך יאפשרו עבודה יעילה ופורייה.

למידע נוסף אודות רכישה/השכרה/ליסינג של מלגזה חדשה מבית טויוטה צרו קשר איתנו עוד היום.

[kkstarratings]