Skip to main

המלגזה – פתרון לוגיסטי חכם

מאז ומתמיד שינוע חומרי גלם או מוצרים, הייתה אחת הסוגיות הלוגיסטיות הדרשו התייחסות מיוחדת בכל תחומי העשייה. במהלך השנים הומצאו אין ספור פתרונות, כדי לספק את המענה המדויק לשינוע תוך חיסכון בזמן, כוח אדם, בטיחות ועוד. במאה השנים האחרונות תפסה לה מקום של כבוד במערכים לוגיסטיים רבים המלגזה לדגמיה השונים. היום היא כלי מרכזי וחשוב בשרשרת של ייצור, תעשייה, תובלה, שיווק ואחסון ברחבי העולם כולו ואין לה תחליף.

עידן הייצור ההמוני העכשווי, יבוא מאסיבי ותחרות צרכנית חוצה גבולות, הפכו את המלגזה לאחד הכלים הכי חשובים ומשמעותיים בכל מפעל, מחסן, חנות וירטואלית וקניון. עולם הייצור והתעשייה פיתח בה תלות מוחלטת, ומלגזה שובקת חיים במחסן או במפעל, גורמת להפסד של כסף רב.

המלגזה שינתה את פני הייצור העולמי

היום קיימים סוגים שונים של מלגזות, המספקות את הצורך בשינוע ברמות שונות. יש הזקוקים לשינוע של משקל כבד למרחקים קצרים, העמסה ופריקה מרכבי הובלה שונים, שינוע חומרי גלם כבדים בתוך מפעלים וניהול מרכזי אחסון והפצה גדולים וקטנים.

העובדה שברחבי העולם, יש היום ייצור מאסיבי של משטחים המותאמים לשיני ההרמה של המלגזה, רק מעיד על התלות שפיתח בה עולם התעשייה והייצור העולמי. בלעדיה, ספק רב אם היקפי הייצור, האחסון והשיווק העצומים המאפיינים את הזמן הזה היו מצליחים בכלל להגיע לממדים שהגיעו, ודי הרבה בזכות פיתוח מלגזות מודרניות בעלות עוצמות ויכולות שונות ומותאמות לתחומי תעשייה וייצור שונים.

מפעלים בעולם כדוגמת טויוטה עוסקים בבניית מלגזות חכמות. בטויוטה עובדים על  פיתוח ושדרוג תמידי של דגמים ייעודיים, המתאימים לנישות של שינוע ולצרכי שוק מתפתח ומשתנה בהתמדה.

אם בעבר המלגזה הבסיסית הייתה מסוגלת רק להניף מהקרקע משטח כבד, להסיעו מרחק קצר ולהניחו במקום מאחר, בין אם על הקרקע או על כלי רכב, הרי היום יש הרבה יותר יכולות למלגזה, וזוהי תוצאה ישירה של דרישות השוק.

מלגזה חשמלית ומלגזה עם מנוע דיזל

במפעלי טויוטה פותח דגם בעל מנוע דיזל חסכוני וידידותי לסביבה שעלות תפעולו נמוכה. מלגזה זו מצטרפת לדגמים רבים של מלגזות חשמליות משוכללות. אלה אינן מרעישות ואינן מזהמות את האוויר, ובנוסף לכך עלות התפעול שלהן נמוכה ולכן הן חסכוניות.

מלגזות המונעות על ידי דיזל, הן בעלות עוצמה רבה והן מסוגלות לפעול בתנאי שטח ומזג אוויר קשים. זמן השימוש בהן איננו מוגבל, ואחרי הפסקת תדלוק קצרה, הן מוכנות לשוב לתפקוד של עוד כמה שעות רצופות.

מלגזה חשמלית נזקקת להפסקת טעינת מצברים, ולכן אינה יכולה לעבוד באופן רציף לאורך היממה, עלות התפעול שלה נמוכה, היא לא פולטת מזהמים, ועונה על דרישות הרגולציה המחמירות בתחום איכות הסביבה, ובעיקר כאשר מדובר במפעלים או מחסנים לוגיסטיים של מוצרי מזון.

למידע נוסף על צי המלגזות של טויוטה לחצו כאן (קטלוג מוצרים).

מעוניינים ברכישה/השכרה של מלגזה /ליסינג של מלגזה חדשה מבית טויוטה צרו קשר איתנו עוד היום.

[kkstarratings]