Skip to main

מה כדאי לדעת על מלגזות חשמליות?

מלגזה מהווה את הכלי העיקרי בו משתמשים כיום, הן בתעשייה והן אנשים פרטיים, להעמסה והנעת מטענים כבדים למרחקים קצרים. קיימות מלגזות הפועלות על מנוע דיזל וסולר ומלגזות חשמליות. במאמר שלפניכם נתמקד במלגזות חשמליות, באופן השימוש בהן וביתרונותיהן.

היתרונות של מלגזה חשמלית

למלגזה חשמלית יש יתרונות תפעוליים, תחזוקתיים, כלכליים וסביבתיים. וכמו שבתחום כלי הרכב עוברים יותר ויותר למכוניות חשמליות, כך גם בתחום המלגזות. המלגזה החשמלית פועלת באמצעות סוללה נטענת כשההטענה המתבצעת על-ידי חיבור לשקע חשמל רגיל. העלות לטעינה בודדת מסתכם במספר בודד של שקלים. בחישוב כללי, מדובר בחיסכון כספי משמעותי לעומת עלויות הסולר והדלק. יתרון נוסף הוא במפרט המתקדם של שלה.

היתרון של המלגזה החשמלית טמון ביכולתה לעבוד בחללים סגורים. מלגזות בעלות מנועים כבדים אינן יכולות לפעול בחללים סגורים מטעמים סביבתיים של פליטת עשן וגזים וכמויות הרעש שהן מייצרות.

יתרון נוסף הוא ביכולת התמרון הגבוהה של המלגזה החשמלית. היא מיועדת למעברים צרים במחסנים ובמרכזים לוגיסטיים ומאפשרת רמת תמרון גבוהה של המפעיל אותה. לא רק במקומות סגורים המלגזה החשמלית נמצאת בשימוש אלא גם במקום חיצוניים בהם יש מקומות צרים, נוח מאוד לעבוד איתה.

בבדיקת הצרכים של העסק והתאמת המלגזה, בודקים את צפיפות המעברים ומודדים את רוחבם המדויק. באמצעות מידות מדויקות אפשר מתאימים את המלגזה לצרכי העסק באופן אופטימאלי. לא כדאי לגלות לאחר הרכישה כי המלגזה אינה יכולה לעבור בין המעברים השונים.

ולבסוף, החיסכון. מלגזות חשמליות ידועות בחיסכון העצום שלהן. רמת הטיפולים אשר נדרשת למלגזה הפועלת על חשמל נמוכה בהרבה מזו הנדרשת למלגזות עם מנועים כבדים וכך גם עלויות ההטענה. מלגזה חשמלית הרי נטעת על חשמל בעוד שהמלגזות הכבדות יותר דורשות הוצאות יקרות על בנין, דלק או סולר. הן ברמת התחזקה והן ברמת התפעול השוטף, מלגזות חשמליות חסכוניות באופן משמעותי מהחלופות.

מה צריך לדעת על מלגזות חשמליות?

מלגזות חשמליות נהנות ממגוון רחב של דגמים שרק הולך ומתרחב. מנועים חשמליים משופרים ומצברים חזקים יותר מצמצמים את הפער בינן לבין מלגזות הדיזל מבחינת היקפי המטענים שהן יכולות להרים.

בנוסף, בסביבה בה מעמיסים ופורקים סחורות ומטענים עם חומרים מסוכנים, מצבורי דלק או חומרים דליקים שונים, נהוגה שגרת עבודה מבוקרת ביותר ובסביבה כזו עדיף לעבוד עם כלים חשמליים ומלגזה חשמלית מורידה באופן ניכר את סכנת ההתלקחות. לבסוף, מדובר במלגזה אמינה מאוד, כמעט ללא תקלות מכאניות.