Skip to main

מלגזות, מה חדש בתחום הזה

על פי ההערכות, מאות אלפי מלגזות חדשות נמכרות מדי שנה ברחבי העולם. אלפים רבים משווקים גם בארץ, בצפון ועד לדרום. זהו כלי רב שימושי, המתאים לחברות לוגיסטיקה, לאחסנה, שינוע בנמלי ים ואוויר, פריקה וטעינה ועוד. אם חשבתם שאין מה לחדש בתחום, זה לא כל כך מדויק. התחום של מלגזות אינו קופא על שמריו ויש לא מעט חידושים בשנים האחרונות.

פיתוחים בעיקר בתחום ההנעה החשמלית

מכונות מונעות בדלק ובסולר עדיין קיימות, אבל הדגש כיום עובר בפתרונות בהנעת חשמל. זה לא דבר חדש, למצוא מלגזות חשמליות, אבל המבחר כיום רחב מאי פעם. הביקוש למלגזה חשמלית מגיע כיום מצד לקוחות מכל הסוגים, פרטיים, מוסדיים, מפעלים וגופים גדולים. היצרנים עושים מאמץ גדול לפתח הנעה חשמלית טובה יותר, אמינה יותר וגם חזקה יותר.

מלגזות חשמליות חזקות במיוחד

במשך הרבה שנים רווחה הדעה שהמלגזות החשמליות סובלות מנחיתות לעומת הדגמים בעלי מנוע בעירה פנימית. הסברה שהכח נמצא רק בידי מנועי הסולר אולי לא לגמרי מוטעית אבל זה גם לא לגמרי מדויק. היצרנים מהשורה הראשונה כבר הציגו פיתוחים חזקים במיוחד, עם כל היתרונות של ההנעה החשמלית. יכולת העמסה ופריקה ללא שום פליטה של עשן ופיח. יכולת פעולה גמישה, במשטחי פריקה וטעינה, גם בתוך מפעלים או באזורים הומים, ללא שום שימוש בדלקים. כוח רב בהרמה או פריקה של משאות, במשקלים עצומים. בנוסף, אלה כלים מאוד אמינים, מאוד איכותיים, מאוד נוחים לתפעול וידידותיים למשתמש.

פתרון משולב, חצי חצי

עוד פתרון מעניין שלא כולם מודעים אליו – מלגזה משולבת חצי חצי. פתרון כזה שיכול להרים מטעמים, סחורות וארגזים ומשטחים בגדלים שונים מבוסס על רעיון מאוד מעניין. זהו רעיון שנקרא מלגזה חצי חשמלית.

כמובן שלא סקרנו כאן את כל החידושים השונים הקיימים בתחום. בנוסף, ניתן למצוא כיום סוללות ובטריות למלגזות החשמליות, עם זמן טעינה קצר יחסית והרבה יותר מחזורי פריקה. בסיכומו של דבר, כל החידושים והפיתוחים הללו מועילים למשתמש. פתרון שקט, מתאים מאוד לסביבות מגוונות, נוח לתפעול, חזק ואמין.