Skip to main

5 המלצות לתחזוקת מלגזה לקראת החורף

עונת החורף הגשומה מצריכה התארגנות מבעוד מועד אשר שונה מעט מעונת הקיץ, וזאת על מנת שנוכל להגן על המלגזה שלנו מפני וכן על מפעיל המלגזה מראות לקויה עקב מזג האוויר הקשה. בעונת החורף מזג האוויר מקשה עד מאוד ומצריך תחזוקה שונה מאשר שאר עונות השנה. באמצעות 5 המלצות תוכלו לתחזק בצורה הטובה והיעילה את המלגזה שלכם לקראת עונת החורף הגשומה והקרירה.

אז מהם ההמלצות לתחזוקת מלגזה בחורף?

בדיקת המלגזה על בסיס יום יומי

יש לבדוק את המלגזה בטרם השימוש מדי יום וזאת על מנת לוודא שהמלגזה תקינה, בטוחה לשימוש. בנוסף לכך, יש לבצע לפחות שני טיפולים במלגזה בשנה במוסך ע"י טכנאי מוסמך אשר בקיא בדגם המלגזה על מנת לוודא שהמלגזה עובדת בצורה תקינה ויעילה.

בדיקת בלמים ובלם חנייה

יש לבדוק את מערכת ההיגוי של המלגזה מההגה ועד לגלגלי ההיגוי, וזאת על מנת שלא יווצר מצב שבעת הנהיגה הבלמים אינם תקינים ולא ניתן לעצור את המלגזה, במיוחד שהכבישים רטובים וסכנת ההחלקה היא גבוהה פי 2 מאשר ימים שאינם רטובים והכבישים יבשים. את בדיקת הבלמים ובלם החנייה יש לבצע במוסך ע"י טכנאי מוסמך ומורשה.

שדה ראייה

בעונת החורף שדה הראיה שלנו מצטמצם עקב אדים אשר נמצאים על חלון המלגזה ועקב הביגוד שלובש הנהג וחלקי הקבינה המסתירים. לכן חשוב לנקות את חלון המלגזה שממנו ניתן לראות את שדה הראייה בתדירות גבוהה ביותר וכן ללבוש בגדים שאינם מסתירים לנו את שדה הראייה. ככל שנוריד פריטים שמסתירים לנו את שדה הראייה כך ניתן לקבל שדה ראייה רחב יותר שימנע מצבים של תאונות והחלקות בכבישים החלקים והרטובים. כמו כן, חשוב להיות מודעים לפינות עיוורות כמו: הפתעה של הולך רגל שמגיח לכביש, פינות מעבר במחסן, פינות מאחורי דלת, מאחורי מידוף מאחורי רכב משא ועוד.

מהירות הנסיעה

מאחר שבחורף הכבישים רטובים ועלולים לגרום לתאונות רבות ועומסים רבים, רצוי לנסוע במהירות נמוכה במיוחד שמדובר על עיקולים למיניהם, פניות, פסי האטה, מקומות שבהם יש הרבה עוברי רגל ועוד. ערנות בתנאי הדרך, תנאי מזג האוויר, תנאי התאורה, הרטיבויות בכבישים, מצב המלגזה ועוד עלול למנוע תאונות רבות ולהציל את חיי הנהג עצמו.

החניית המלגזה

בעת החניית המלגזה בעונת החורף רצוי שהמלגזה תהיה מתודלקת לחניית לילה ומתחת לגג על מנת של יהיה על המלגזה בבוקר בוץ שיסתום את מערכת הדלק במנוע ולא יאפשר לבעל המלגזה לעבודה עליה. הגג מגן על המלגזה לאורך שעות החנייה שלה בלילה ונותן את כל הביטחון והבטיחות שהנהג צריך בעת שימושה יום למחרת. בנוסף לכך, חשוב להוריד את שיני המלגזה אל הרצה לאורכן ולכבות את המנוע ומערכת החשמל. וכמובן להוציא את מפתח ההצתה ולתלות אותו במקום שנוח לנו לאתר אותו בקלות על מנת להשתמש במלגזה בעת הצורך.

באמצעות המלצות אלה תוכלו לבצע תחזוקת מלגזות יעילה וחסכונית בעונת החורף, תחזוקת מלגזות תעזור לכם לשמור על המלגזה שלכם ולעבוד בה בצורה יעילה, חסכונית וחכמה. לכן לפני שאתם מתחילים לעבוד אל תשכחו לבצע תחזוקת מלגזה על מנת לעבוד בצורה יעילה וחכמה גם בעונת החורף הגשומה והקרירה.

 

>> הכנסו למגוון מלגזות חשמליות באתר