Skip to main

איך לצמצם תאונות מלגזה בעבודה במחסן?

בטיחות במקום העבודה היא ערך עליון עבורנו, הן עבור העובדים שלנו והן עבור הלקוחות שלנו. על פי מחקר של Eurostat, בשנת 2020 המספר הגבוה ביותר של תאונות עבודה קטלניות ולא קטלניות נגרם מאיבוד שליטה על מכונות, כלים, אמצעי תחבורה או שינוע מטענים עם מלגזות מסוגים שונים.

אנחנו מנתחים באופן שוטף את הגורמים העיקריים לבעיות הקשורות לבטיחות כגון תאונות ממלגזה, כך שנוכל לנקוט באמצעים להגברת הבטיחות והפרודוקטיביות בפעולות לוגיסטיות.

להלן כמה פתרונות שיכולים לעזור לך לצמצם ארועי בטיחות עם מלגזות במקום העבודה שלך.

מדוע מתרחשות תאונות עם מלגזות?

תאונות עם מלגזות בדרך כלל מתרחשות אודות לשילוב מספר גורמים ולפעמים הסיכון מתגבר בנסיעה לאחור מאחר ושדה הראיה של המפעיל מצטמצם. אחת הסיבות המשמעותיות שגורמת לתאונות עם מלגזות היא שגיאת מפעיל, שלעיתים נגרמת כתוצאה מהכשרה לא מספקת אך גם מסביבת עבודה עמוסה המלווה בעייפות. בנוסף, חוסר תקשורת בין מפעילי מלגזות, הולכי רגל ועובדים אחרים עלול להוביל לתאונה עם המלגזה.

נוסף לסיבות אלו, תחזוקה לא מספקת של מלגזות עלולה גם להוביל לתאונות כמו גם שינוע מטענים מעל העומס המותר או שינוע לא נכון של מטענים.

כיצד לצמצם ביעילות תאונות מלגזות במחסן?

להלן מספר פעולות שיכולות להפחית תאונות מלגזה במחסן:

· יש לספק תוכניות הכשרה מקיפות לכל מפעילי המלגזות שיכללו לימוד טכניקות תמרון מתאימות ואת מגבלות השינוע והנפת המטענים לגובה, יצירת נהלי בטיחות ברורים, קורסים והערכה קבועים יכולים לסייע בחיזוק הידע והמיומנויות של המפעיל.

· ביצוע ניתוח סיכונים באופן שוטף כדי למנוע סיכונים פוטנציאליים ותכנון שיפורים.

· מערכות בטיחות- ציידו את המלגזה שלכם במערכות בטיחות, דבר המצמצם את כמות טעויות האנוש, במיוחד במהלך ימי עבודה ארוכים ותזזיתיים במחסן עמוס.

· יש להקים שבילים ברורים ומתוחזקים היטב עם אזורים ייעודיים להולכי רגל ולמלגזות, תוך מזעור הסיכון להתנגשות.

· יש להבטיח הפרדה בטוחה בין מפעילי מלגזות וציוד מחסנים לבין פעילויות ההעמסה והפריקה על ידי כך שהם ימתינו באזור בטוח ונפרד במהלך פריקת המטענים.

· תחזוקת מלגזות ותחזוקת ציוד היא חיונית כדי לזהות ולטפל בסכנות פוטנציאליות באופן מיידי.

· שימוש בכלי ניהול צי – SITE_I יכול להגביר באופן דרמטי את הבטיחות בסביבת במחסן שלך ולהתמודד עם בעיות כבר עם הסימן הראשון.

· קידום ופיתוח תרבות בטיחות, עידוד דיווח וטיפול בחששות באופן מיידי.

פתרונות לצמצום תאונות עם מלגזות:

מערכות סיוע אלקטרוניות המותאמות למלגזות שלכם

לטכנולוגיה יש חלק מכריע בכל הנוגע לשיפור הבטיחות והפחתת הסיכון לתאונות, יצירת סביבת עבודה בטוחה יותר למפעילים ולעובדים. פתרונות פשוטים כמו נורות בטיחות יכולים להזהיר אנשים במחסן מפני תנועות מלגזות ויכולים להוות השפעה חיובית גדולה.

כאמור, נסיעה לאחור עם מלגזות יוצר מצבים מסוכנים, כך שמערכת סיוע כמו SEnS+ יכולה באמת לעזור למפעילים להפחית סיכוני התנגשות באמצעות התראות ושליטה במלגזה.

נתוני ניהול צי לביצוע שיפורים מבוססי עובדות

כדי להשיג בטיחות מקסימלית עבור צי המלגזות שלך, חיוני ליישם אמצעי בקרת מפעילים, המאפשרים רק למפעילים מוסמכים ומאומנים לתפעל מלגזות. ביצוע בדיקות לפני הפעלה כדי לוודא שמלגזות בטוחות לפעולה היא גם חיוניות. ניטור התנהגות הנהיגה מסייע בזיהוי אזורים מועדים לפגיעה ומאפשר פיתוח של תרבות עבודה ונהיגה בטוחה יותר.

אם תבין את נקודות התורפה במפעל, תוכל לשפר עוד יותר את הבטיחות הכוללת של הצי המלגזות.

הכשרת מפעילים ליצירת תרבות בטיחות

בהתחשב בכך שעבודה עם מלגזות בשינוע מטענים מובילה לסביבה בעלת סיכון גבוה, הכשרת מפעילים היא חיונית כדי לייעל את הבטיחות והיעילות של הפעולה שלך.

מלבד הפחתת הנזק למטען או לציוד והגבלת תקריות עם הולכי רגל או עובדים, הכשרת מפעילים משפרת את המוטיבציה, מפחיתה את צריכת האנרגיה הודות לשיפור מיומנויות הנהיגה, מעניקה החזר חשוב של השקעה ומגבירה את התפוקה הכוללת.

בכל הנוגע לבטיחות, כל שיפור, קטן ככל שיהיה, יכול לעשות את ההבדל. שיפור הבטיחות בעבודה הוא חיוני לטיפוח סביבת עבודה בטוחה עבור העובדים שלך. במקביל, זה גם משפר את

הפרודוקטיביות הכוללת ומפחית עלויות הקשורות לחופשת מחלה או נזק לסחורות ולציוד. תתחיל בקטן, תחשוב בגדול.